Kontrapasy usprawnią ruch rowerowy w całej Gdyni

Sobota, 12 Sierpień 2017

Trwają prace nad wyznaczaniem w mieście kontraruchu drogowego dla rowerów, który pozwoli na jazdę w obu kierunkach na jednokierunkowych ulicach. Zmiany dotyczą między innymi ulic: Żeromskiego, Abrahama czy Kilińskiego. Zakończyły się także prace przy budowie ciągu pieszo-rowerowego na Chwarznie-Wiczlinie, jednego ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.

Na odcinkach trzech gdyńskich ulic, ze względu na ich wystarczającą szerokość, zostaną wprowadzone rowerowe kontrapasy. Podobne rozwiązanie znane jest z ulicy 3 Maja. Prace potrwają do 21 sierpnia, a ich łączny koszt to 160 tys. zł. Zmiany dotyczą ulic:

· Żeromskiego (od Skweru Kościuszki do Pułaskiego)
· Abrahama (od 10 Lutego do Kilińskiego) - z kontrapasem
· Batorego (od Władysława IV do Abrahama) - z kontrapasem
· Kilińskiego (od Abrahama do Słowackiego) - z kontrapasem
· Słowackiego (od Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego do Kilińskiego)
· Traugutta i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (od Władysława IV do Słowackiego).

- Jest to bezpieczne rozwiązanie znane nie tylko z Polski, ale i całej Europy. Tam, gdzie zostało wprowadzone, wypadkowość malała, a podnosiło się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu– podkreśla Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta do spraw komunikacji rowerowej.

Zakończyła się także budowa ciągu pieszo-rowerowego w Chwarznie-Wiczlinie, czyli zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego. Całkowita długość nowej trasy to ponad 450 metrów - od ronda (gdzie do tej pory ścieżka się kończyła) do ul. Mokrej. Koszt tej inwestycji to 820 000 zł (437 tys. zł z Budżetu Obywatelskiego).

reklama
Najnowsze ogłoszenia Dodaj ogłoszenie
Gdańskie Biuro Genealogiczne

Gdańskie Biuro Genealogiczne

660616505
www,familypast.wixsite.com/familypast
Transport Polska- Holandia

Transport Polska- Holandia

+48 604 257 160
Projekt wnętrz

Projekt wnętrz

516-988-890