Narzędzia profesjonalistów w przemyśle odzieżowym

Niedziela, 18 Styczeń 2015

Przemysł odzieżowy to nie tylko światowe marki produkujące swoje wyroby na masową skalę w fabrykach ulokowanych w krajach azjatyckich. To także rodzimi producenci stawiający na wysoką jakość i solidne wykończenie produktów.

Branża odzieżowa cechuje się wysokim stopniem złożoności; mimo że stosuje się w niej wiele modeli biznesowych, pewne podstawowe cechy pozostają niezmienne. Po pierwsze – rynkiem rządzą klienci, którzy wymagają ciągłego różnicowania i szybkiej wymiany towarów, a także stałego dostępu do ubrań w pożądanym kolorze i rozmiarze. Po wtóre, rynek charakteryzuje się złożonym, niekiedy globalnym łańcuchem dostaw, co wymaga odpowiedniego podejścia logistycznego. Koszty pracy i transportu w wielu wypadkach determinują konieczność zmiany miejsca produkcji; coraz częstszym zjawiskiem jest outsourcing produkcji rozproszony w wielu fabrykach i krajach. Ustalanie prac projektowych oraz zachowanie wysokiej jakości produktu może stanowić zatem pewne wyzwanie dla firm. Czy warto jednak rezygnować z jakości kosztem wysokiej podaży (źródło: http://decyzje-it.pl/centrum-wiedzy/inne-klasy/artykuly/potrzeby-przedsiebiorstw-rynku-odziezowego-wzgledem-rozwiazan-it.html)?

Światowe marki czy rodzimi producenci?

Zaprojektowanie i wprowadzenie nowego towaru na rynek wymaga czasu, który – ze względu na krótki cykl życia odzieży związany ze zmieniającymi się trendami – jest mocno ograniczony. Jeżeli chcemy uzyskać produkt wysokiej jakości, musimy dysponować profesjonalnymi narzędziami i zatrudniać wykwalifikowany personel, co wiąże się niestety z dużymi kosztami. Warto jednak zadać sobie pytanie: czy zależy nam na masowej produkcji ubrań wątpliwej jakości, czy też chcemy postawić na jakość i trafiać do konkretnej grupy docelowej? Jako że większość klientów, dokonując wyborów zakupowych, odnosi się przede wszystkim do ceny, to właśnie ubrania ze sklepów sieciowych wciąż utrzymują się na powierzchni i cieszą niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów.

Wymogiem branży odzieżowej jest optymalne zarządzanie wielowariantowością towarów i wprowadzaniem coraz to nowych krojów i modeli. Utrzymanie pracy zakładu na zadowalającym poziomie wymaga użycia profesjonalnych narzędzi, dzięki którym producent będzie mógł zaopatrywać sklepy w odpowiednie ilości odzieży z różnych segmentów – od „basic lines”, przez „priced high street brands”, a kończąc na „high fashion brands”, przy czym linie „basic” muszą być stale uzupełniane i gromadzone w magazynach.

Aby nadążyć z produkcją przy jednoczesnym zachowaniu jakości ubrań, musimy zainwestować w kilka typów maszyn do szycia, a mianowicie w maszyny lekkie/średnie, ciężkie czy specjalistyczne o określonej liczbie igieł. Przykładowe modele stebnówek i overlocków można obejrzeć na stronie hillob.pl.

Dziś dla Jutra! Nowa inicjatywa Invest Komfort

Dziś dla Jutra! Nowa inicjatywa Invest Komfort

Z myślą o mieszkańcach Trójmiasta Invest Komfort powołuje inicjatywę „Dziś dla Jutra”. Jej celem jest wsparcie trójmiejskich szpitali, medyków, placówek...
Koronawirus: Raport z Gdyni, Pomorza i Polski [artykuł aktualizowany]

Koronawirus: Raport z Gdyni, Pomorza i Polski [artykuł aktualizowany]

Koronawirus w Gdyni, na Pomorzu i w Polsce – na bieżąco śledzimy sytuację. Sprawdź nasz raport! Tekst aktualizowany.  27.03, godz:...
reklama