Prezydent Wejherowa i Rada Miasta poparła budowę lotniska w Gdyni-Kosakowie

Środa, 5 Marzec 2014

Na wczorajszej sesji w pobliskim Wejherowie, Rada Miasta Wejherowa większością głosów poparła projekt budowy lotniska w Gdyni-Kosakowo.

  • Nie mieszamy się do żadnej wielkiej polityki! Nie angażujemy się w spór pomiędzy samorządem miasta Gdyni a Komisją Europejską. Ten problem formalny muszą rozwiązań władze Gdyni. – wyjaśniał na wczorajsze sesji w Wejherowie, prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt - My tylko stwierdzamy, co jest korzystne dla mieszkańców Wejherowa. Lotnisko bliżej Wejherowa, większa oferta, lepsze możliwości na tym rynku jest zawsze korzystna dla mieszkańców.

Podkreślić należy, że Polska w zakresie korzystania z usług lotniczych ma jeszcze ogromnie dużo do nadrobienia. Wg danych statystycznych przeciętny Europejczyk korzysta z samolotów średnio 5 razy więcej niż przeciętny Polak. A więc ten rynek będzie się dynamicznie rozwijał. Polski rynek lotniczy rozwija się szybko, szczególnie od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej i pełnego otwarcia polskiego nieba, które spowodowały większą aktywność przewoźników już operujących w Polsce. Pojawił się także szereg nowych – głównie niskokosztowych – dzięki czemu zwiększyła się liczba oferowanych połączeń i liczba przewiezionych pasażerów.

Zdaniem wielu ekspertów zlokalizowanie w Trójmieście okolicy dwóch portów lotniczych, obsługujących inny sektor rynku, jest zasadne i przynieść może wielkie korzyści dla całego regionu. Lotnisko w Gdyni ma być komplementarne, czyli uzupełniające, a nie konkurencyjne wobec gdańskiego. To ma być małe lotnisko lokalne. W Europie z powodzeniem funkcjonują dwa lotniska w obrębie jednej metropolii, np. Sztokholm, Goteborg, Glasgow, Malmö i inne.

Eksperci zgodnie podkreślają, że lotnisko Gdynia – Kosakowo ma doskonałe położenie. Daje możliwość podejścia do lądowania znad wody, co eliminuje zarówno problem hałasu, jak i przeszkód terenowych. Wreszcie, co warto podkreślić, panują na nim wyjątkowo dobre warunki klimatyczne. Ma też olbrzymią powierzchnię i aż dwa pasy, co daje możliwości taniego rozwoju. Trzeba pamiętać, że lotnisko to nie tylko usługi lotnicze, ale też tzw. non-aviation, chociażby hangarowanie samolotów.

Projekt jest istotny dla przyszłości całego regionu. Poprawa lotniczej dostępności regionu stanie się wkrótce jednym z podstawowych warunków jego rozwoju, a każde zaniedbanie w tej materii będzie stanowić barierę. Tylko planowanie rozwoju ze znaczącym wyprzedzeniem pozwala zapewnić niezbędne warunki do rozwoju ekonomicznego i społecznego oraz uniknąć zapóźnień cywilizacyjnych. W zakresie transportu lotniczego musimy gonić Europę!

Dziś dla Jutra! Nowa inicjatywa Invest Komfort

Dziś dla Jutra! Nowa inicjatywa Invest Komfort

Z myślą o mieszkańcach Trójmiasta Invest Komfort powołuje inicjatywę „Dziś dla Jutra”. Jej celem jest wsparcie trójmiejskich szpitali, medyków, placówek...
Koronawirus: Raport z Gdyni, Pomorza i Polski [artykuł aktualizowany]

Koronawirus: Raport z Gdyni, Pomorza i Polski [artykuł aktualizowany]

Koronawirus w Gdyni, na Pomorzu i w Polsce – na bieżąco śledzimy sytuację. Sprawdź nasz raport! Tekst aktualizowany.  27.03, godz:...
reklama